Циклова комісія соціально-гуманітарних дисциплін
Сучасний етап розвитку суспільства, інтеграція України до Європейського союзу ставлять якісно нові завдання в галузі освіти. Розглядаючи вдосконалення структури й змісту вищої освіти як одне із джерел підвищення її якості, необхідно враховувати не тільки проблему підготовки висококваліфікованої робочої сили на ринку праці, а також і мету фахової передвищої освіти, що передбачає інтелектуальний, морально-естетичний розвиток здобувачів освіти. Значення базової освіти в житті кожної людини важко переоцінити. Вона є обов’язковим підґрунтям для здобуття фахових знань.
Діяльність викладачів циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін є загальнонауковим фундаментом, тією базою у навчанні, яка допоможе засвоїти систему основних та спеціальних дисциплін, що дозволить кожному фахівцю стати конкурентоспроможним на ринку праці.
Головна мета роботи комісії полягає у формуванні загальних та професійних компетентностей, підвищення рівня знань студентів, у поліпшенні якості підготовки спеціалістів.
Основними напрямками роботи циклової комісії є:
- організація і забезпечення підготовки за рівнем загальної середньої освіти;
- розв’язання проблеми адаптації студентів нового набору відповідно до можливостей та індивідуальних здібностей кожного студента;
- оволодіння необхідним вмінням висловлювати власні позиції, здійснювати літературний аналіз, історичні дослідження, розвивати ділові відносини, проводити різні мовні аналогії, узагальнення теоретичного матеріалу.
- спрямованість навчального процесу на формування громадянської самосвідомості, розширення загального і професійного кругозору;
- розвиток інтелекту та світогляду, забезпечення єдності навчання, виховання та формування соціальної компетенції майбутнього фахівця;
- вдосконалення методики самостійної роботи студентів як фактору, що забезпечує високий рівень підготовленості майбутнього фахівця;
- вдосконалення методики різноманітних форм контролю знань та вмінь як одного з найважливіших елементів навчального процесу;
- обов’язкова ґрунтовна підготовка до складання ДПА у формі національного мультипредметного тесту.
Науково-методична робота включає:
- відкриті засідання циклової комісії і предметних гуртків;
- відкриті заняття та виховні заходи;
- розробка методичних матеріалів;
- олімпіади, конкурси, вікторини;
- круглі столи.
Склад циклової комісії соціально – гуманітарних дисциплін:
Турбаба Андрій Миколайович – голова циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін, викладач, спеціаліст вищої категорії, звання «викладач-методист»;
Степанов Володимир Іванович – директор Полтавського фахового коледжу підприємництва і ресторанного бізнесу, викладач, спеціаліст вищої категорії, звання «викладач-методист»;
Кущенко Наталія Павлівна – зав. заочним відділенням, викладач, спеціаліст вищої категорії, звання «викладач-методист»;
Щербина Ірина Володимирівна – викладач, спеціаліст вищої категорії;
Бездітько Борис Миколайович – викладач, спеціаліст вищої категорії, звання «викладач-методист»;
Шульченко Марина Валеріївна – викладач, спеціаліст вищої категорії.
Гришко Юлія Юріївна – викладач, спеціаліст другої категорії;
Викладачами циклової комісії постійно здійснюється накопичення педагогічного досвіду, пошук різних методів і прийомів використання сучасних педагогічних технологій для подальшого формування у студентів громадянської свідомості, духовності, професіоналізму особистості. Проводиться організація самостійної роботи, вдосконалюються її форми і методи, оновлюється методичне забезпечення, покращується система контролю та оцінювання їх діяльності.
Викладачі загальноосвітніх дисциплін активно працюють над формуванням ключових базових та професійних компетентностей у студентів технологічного та товарознавчого відділень коледжу.
Методична робота викладачів носить системний цілеспрямований характер, що сприяє вдосконаленню навчально-виховного процесу.
Стратегія підготовки здобувачів освіти базується на принципах фундаментальності та цілісності надання знань, їх практичної спрямованості, індивідуалізації навчання, системного підходу. У центрі уваги індивідуальна робота викладачів циклової комісії зі студентами.
Досить продуктивним є використання пошукових, дослідницьких методів, які допомагають зацікавити студентів до навчання, розвинути їх допитливість, розкрити особистість кожного студента, побачити раніше незнані задатки і здібності. Результатом такої діяльності є щорічні виставки творчо-пошукових робіт студентів.
Виховні заходи, студентські конференції, вікторини, які традиційно проводять викладачі циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін, заохочують студентів до навчання, пошуку цікавих фактів, розширення кругозору; сприяють формуванню майбутнього фахівця як різнобічно обдарованої особистості; загартовують характер; формують впевненість у собі, креативність, волю до перемоги, уміння зосередитися, знаходити правильні рішення в нестандартній ситуації під час спілкування, що допоможе молодим спеціалістам у майбутній трудовій діяльності.
Для забезпечення якості освітнього процесу обладнано спеціалізовані кабінети:
- української мови та літератури;
- зарубіжної літератури;
- історії та географії;
- основ правознавства;
- психології та етики ділових відносин;
Оновлення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів спонукають студентів до творчого та наполегливого навчання, використання на заняттях технологій мультимедіа робить навчальний процес цікавим, насиченим і сприяє формуванню соціальних, творчих та професійних компетентностей студентів.