Циклові комісії
Циклова комісія соціально-гуманітарних дисциплін
Діяльність викладачів циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін є загальнонауковим фундаментом, тією базою у навчанні, яка допоможе засвоїти систему основних та спеціальних дисциплін, що дозволить кожному фахівцю стати конкурентоспроможним на ринку праці.
Головна мета роботи комісії полягає у формуванні загальних та професійних компетентностей, підвищення рівня знань студентів, у поліпшенні якості підготовки спеціалістів.
Основними напрямками роботи циклової комісії є:
- організація і забезпечення підготовки за рівнем загальної середньої освіти;
- розв’язання проблеми адаптації студентів нового набору відповідно до можливостей та індивідуальних здібностей кожного студента;
- оволодіння необхідним вмінням висловлювати власні позиції, здійснювати літературний аналіз, історичні дослідження, розвивати ділові відносини, проводити різні мовні аналогії, узагальнення теоретичного матеріалу.
- спрямованість навчального процесу на формування громадянської самосвідомості, розширення загального і професійного кругозору;
- розвиток інтелекту та світогляду, забезпечення єдності навчання, виховання та формування соціальної компетенції майбутнього фахівця;
- вдосконалення методики самостійної роботи студентів як фактору, що забезпечує високий рівень підготовленості майбутнього фахівця
- вдосконалення методики різноманітних форм контролю знань та вмінь як одного з найважливіших елементів навчального процесу;
- обов’язкова ґрунтовна підготовка до складання ДПА у формі національного мультипредметного тесту.
Науково-методична робота включає:
- відкриті засідання циклової комісії і предметних гуртків;
- відкриті заняття та виховні заходи;
- розробка методичних матеріалів;
- олімпіади, конкурси, вікторини;
- круглі столи.
Склад циклової комісії соціально – гуманітарних дисциплін:
Турбаба Андрій Миколайович – голова циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін, викладач, спеціаліст вищої категорії, звання «викладач-методист»;
Степанов Володимир Іванович – директор Полтавського фахового коледжу підприємництва і ресторанного бізнесу, викладач, спеціаліст вищої категорії, звання «викладач-методист»;
Кущенко Наталія Павлівна – зав. заочним відділенням, викладач, спеціаліст вищої категорії, звання «викладач-методист»;
Щербина Ірина Володимирівна – викладач, спеціаліст вищої категорії;
Бездітько Борис Миколайович – викладач, спеціаліст вищої категорії, звання «викладач-методист»;
Шульченко Марина Валеріївна – викладач, спеціаліст вищої категорії.
Гришко Юлія Юріївна – викладач, спеціаліст другої категорії;
Викладачами циклової комісії постійно здійснюється накопичення педагогічного досвіду, пошук різних методів і прийомів використання сучасних педагогічних технологій для подальшого формування у студентів громадянської свідомості, духовності, професіоналізму особистості. Проводиться організація самостійної роботи, вдосконалюються її форми і методи, оновлюється методичне забезпечення, покращується система контролю та оцінювання їх діяльності.
Викладачі загальноосвітніх дисциплін активно працюють над формуванням ключових базових та професійних компетентностей у студентів технологічного та товарознавчого відділень коледжу.
Методична робота викладачів носить системний цілеспрямований характер, що сприяє вдосконаленню навчально-виховного процесу.
Стратегія підготовки здобувачів освіти базується на принципах фундаментальності та цілісності надання знань, їх практичної спрямованості, індивідуалізації навчання, системного підходу. У центрі уваги індивідуальна робота викладачів циклової комісії зі студентами.
Досить продуктивним є використання пошукових, дослідницьких методів, які допомагають зацікавити студентів до навчання, розвинути їх допитливість, розкрити особистість кожного студента, побачити раніше незнані задатки і здібності. Результатом такої діяльності є щорічні виставки творчо-пошукових робіт студентів.
Виховні заходи, студентські конференції, вікторини, які традиційно проводять викладачі циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін, заохочують студентів до навчання, пошуку цікавих фактів, розширення кругозору; сприяють формуванню майбутнього фахівця як різнобічно обдарованої особистості; загартовують характер; формують впевненість у собі, креативність, волю до перемоги, уміння зосередитися, знаходити правильні рішення в нестандартній ситуації під час спілкування, що допоможе молодим спеціалістам у майбутній трудовій діяльності.
Для забезпечення якості освітнього процесу обладнано спеціалізовані кабінети:
- української мови та літератури;
- зарубіжної літератури;
- історії та географії;
- основ правознавства;
- психології та етики ділових відносин;
Оновлення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів спонукають студентів до творчого та наполегливого навчання, використання на заняттях технологій мультимедіа робить навчальний процес цікавим, насиченим і сприяє формуванню соціальних, творчих та професійних компетентностей студентів.
Циклова комісія природничо-математичних дисциплін
У сучасних умовах розвитку України життєво важливим є завдання формування гармонійної, ініціативної особистості з високим рівнем досягнень, яка здатна спрямувати свої зусилля, здібності на суспільний прогрес нашої держави в усіх сферах на шляху інтеграції до європейської спільноти.
Перспективи розвитку вищої освіти передбачають поступовий перехід від пояснювально-репродуктивного типу навчання до створення оптимальних умов для інтелектуального розвитку здобувача освіти, творчого застосування ним засвоєних знань, оволодіння методами самостійної пізнавальної діяльності, усвідомлення потреби постійно розвиватися і самовдосконалюватися.
Значення базової освіти в житті людини важко переоцінити, вона є обов’язковим підґрунтям для здобуття фахових знань, формування особистості.
Природничо-математичні дисципліни – це комплекс навчальних предметів, які є необхідними для здобуття здобувачами освіти системних знань про навколишній світ і базою для всього подальшого навчання.
Головна мета роботи циклової комісії – підвищення успішності здобувачів освіти як запорука поліпшення якості підготовки спеціалістів, здатних в нових соціально-економічних умовах вирішувати питання економічної складності.
Важливим завданням викладачів циклової комісії є непросто накопичення у свідомості молодої людини максимальної кількості знань, але й навчити мислити, працювати з науковою літературою, використовувати базові знання для подальшої освіти.
Склад циклової комісії природничо-математичних дисциплін
Соловей Валерій Анатолійович – голова циклової комісії природничо-математичних дисциплін, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії.
Петрова Людмила Миколаївна –заступник директора з навчальної роботи, викладач, спеціаліст вищої категорії.
Панько Інна Володимирівна– завідувач навчально-методичним кабінетом, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії.
Гуренко Віктор Павлович – заступник директора з АГЧ, викладач, спеціаліст першої категорії.
Степанова Інна Володимирівна – методист, викладач, спеціаліст вищої категорії.
Денисюк Олена Олексіївна –викладач, спеціаліст вищої категорії.
Кречетова Олена Валеріївна – викладач, спеціаліст вищої категорії.
Власенко Наталія Вікторівна – викладач, спеціаліст другої категорії./span>
Шеріпбаєв Сергій Рашидович –викладач, спеціаліст другої категорії.
Косолап Юлія Сергіївна – викладач, спеціаліст першої категорії.
Кошлата Юлія Петрівна – викладач, спеціаліст першої категорії.
Дахно Руслана Миколаївна – завідуюча лабораторією інформатики та комп’ютерної техніки, викладач, спеціаліст другої категорії.
Основними напрямками та завданнями роботи циклової комісії є:
- забезпечення базової підготовки для вивчення спецдисциплін на високому професійному рівні;
- забезпечення структурно-логічного зв’язку кожної навчальної дисципліни та міжпредметних зв’язків;
- методичне забезпечення кожної дисципліни.
На викладачів загальноосвітніх дисциплін покладено відповідальність по формуванню і розвитку особистості здобувачів освіти І курсу, так як випускник ЗФПО має здобути достатні навички самостійної роботи, вміння планувати свій робочий час і займати активну позицію по відношенню до професійної діяльності. Конкурентна здатність сучасного фахівця при високій мобільності технологій, непередбачуваності економічних процесів можлива лише при бажанні та вмінні вчитися самостійно протягом усього трудового життя, орієнтуватися в швидко плинних умовах життя. Процеси глобалізації в усіх сферах суспільного життя вимагають від молодої людини вміння успішно та ефективно інтегруватися в різні соціуми, самовизначатися в житті, активно діяти, враховуючи постійні зміни на світовому ринку праці.
Саме на першому курсі зі студентами потрібно так працювати, щоб виявити в них інтерес і зацікавленість до навчання. З цією метою викладачі використовують різноманітні форми і методи активізації пізнавальної діяльності:
- на лабораторних заняттях з фізики та хімії здобувачі освіти працюють з робочими зошитами, що дає можливість приділити більше уваги фізичному та хімічному експериментам, аналізувати отримані дані, вчасно зробити висновки і відповісти на проблемні запитання;
- на заняттях інформатики здобувачі освіти навчаються оцінювати один одного, задавати питання для перевірки вивченого матеріалу, вирішують проблемні ситуації, виконують тестові контролі знань на кожному занятті, що дає змогу протягом заняття розвивати творчі здібності та формувати практичні навички.
Нетрадиційні методи навчання, які використовуються викладачами циклової комісії, орієнтовані на підвищення мотивації щодо вивчення фундаментальних дисциплін, рівня професійної спрямованості здобувачів освіти, готують їх до вивчення спеціальних дисциплін, сприяють активізації навчання, розвивають їх здібності та інтелектуальні вміння.
Потрібно відмітити перевагу групових та ігрових форм навчання над іншими методами активного навчання, які дають, насамперед, можливість формувати такі якості, які іншими методами протягом короткого часу виховати неможливо, а саме: комунікативні здібності, професійну етику, вміння аналізувати і приймати обґрунтовані правильні рішення. Крім того, ці форми підвищують навчальну дисципліну, привчають здобувачів освіти до самостійної роботи з навчальною та науковою літературою, створюють сприятливі умови для формування творчої особистості.
Робота циклової комісії природничо-математичних дисциплін спрямована на забезпечення умов для повноцінного інтелектуального, соціального та морального розвитку здобувачів освіти. Розвиток молоді відбувається завдяки цілеспрямованому, систематичному і безперервному процесу удосконалення розумової, психічної, фізичної і професійної діяльності за допомогою відповідного навчального матеріалу, доцільного впливу та адекватної організації навчально-виховного процесу.
Викладачі циклової комісії працюють в тісному контакті, адже міжпредметні зв’язки відіграють важливу роль у підвищенні науково-теоретичної та практичної підготовки здобувачів освіти.
Методична проблема над якою працюють викладачі циклової комісії:«Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів в процесі застосування цифрових технологій змішаного навчання під час викладання природничо-математичних дисциплін».
Сучасне оформлення кабінетів інформатики, математики, фізики, хімії, спортивної зали, оновлення матеріально-технічної бази лабораторій спонукають здобувачів освіти до творчого та наполегливого навчання, використання на заняттях технологій мультимедіа робить навчальний процес цікавим, насиченим і сприяє формуванню соціальної, творчої та професійних компетентностей здобувачів освіти.





Циклова комісія підприємництва та торгівлі
Підприємництво та торгівля сьогодні є перспективними сферами для працевлаштування молоді.
Підприємницька діяльність – це рушійна сила економічного зростання розвинутих країн світу, яка дозволяє втілювати на практиці інноваційні ідеї, створювати нові підприємства та робочі місця, відкривати додаткові ринки, а також сприяє формуванню сучасних навичок та професійних здібностей.
Динамічний розвиток підприємницької діяльності та торгових підприємств зумовлює значну потребу у фахівцях у галузі підприємництва та торгівлі, яких ми готуємо відповідно до вимог роботодавців.
Циклова комісія здійснює підготовку фахових молодших бакалаврів із підприємництва та торгівлі за освітньо-професійною програмою „Товарознавство та комерційна діяльність”.
Основна мета діяльності циклової комісії – підготовка висококваліфікованих конкурентоздатних фахівців, які володіють глибокими теоретичними знаннями, практичними уміннями й навичками, необхідними для успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю 076 „Підприємництво та торгівля”.
Завдання циклової комісії:
- Упровадження перспективних та ефективних технологій, форм і методів навчання, які б забезпечували єдність навчання, виховання й розвитку здобувача освіти, активізацію його пізнавальної діяльності.
- Формування у здобувачів освіти системи теоретичних знань, практичних умінь і навичок, розвиток дослідницько-творчих здібностей, схильності до креативного мислення, що дозволить вдало вирішувати професійні завдання в галузі підприємницької та торговельної діяльності.
- Удосконалення науково-методичного рівня викладання дисциплін, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду.
- Підготовка здобувачів освіти до свідомої та активної участі в суспільному житті.
Науково-методична робота включає:
- відкриті засідання циклової комісії і предметних гуртків;
- відкриті заняття та виховні заходи;
- розробка методичних матеріалів;
- олімпіади, конкурси, вікторини;
- круглі столи.
Циклова комісія підприємництва та торгівлі
До складу циклової комісії входять:
Єрфорт Ірина Юріївна – голова циклової комісії підприємництва та торгівлі, викладач, спеціаліст вищої категорії, к.е.н., доцент;
Слюсаренко Валентина Миколаївна – завідуюча товарознавчим відділенням, викладач, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист;
Лугова Мар’яна Вікторівна – завідуюча технологічним відділенням, викладач, спеціаліст першої категорії;
Олійник Тетяна Миколаївна – викладач, спеціаліст вищої категорії;
Слюсаренко Юлія Василівна – викладач, спеціаліст вищої категорії;
Скрипай Лілія Григорівна – викладач, спеціаліст вищої категорії;
Петрухно Тетяна Костянтинівна – викладач, спеціаліст вищої категорії;
Захарченко Анна Володимирівна – майстер виробничого навчання.
У професійній підготовці здобувачів освіти викладачі циклової комісії поєднують комп'ютерні технології та інтерактивні форми і методи роботи, такі як ділові ігри, ділові кейси, метод проєктів, аналізу й діагностики ситуації, проблемно-пошуковий тощо.
Інтерактивне навчання формує у здобувачів освіти компетентність, розширює їхні пізнавальні можливості у здобутті, аналізі та застосуванні інформації, а також є базою формування умінь і навичок у майбутній професійній діяльності. Здобувачі освіти навчаються ухвалювати важливі рішення, мають можливість спілкуватися та розвивати професійні вміння і навички.
Викладачі приділяють велику увагу індивідуальній роботі зі здобувачами освіти, зокрема впровадженню досвіду роботи з обдарованою молоддю, що має науково-пошуковий, дослідницький характер. Проводяться науково-практичні конференції здобувачів освіти, виставки творчо-пошукових робіт.
Циклова комісія співпрацює з роботодавцями, удосконалюючи програми практик, освітніх програм, тематику творчо-пошукових робіт.
Здобувачі освіти проходять різноманітні види практики, де набувають практичних вмінь та фахових навичок на базі торговельних підприємств м. Полтави.
Одним із напрямів роботи циклової комісії є виховний процес із професійним спрямуванням, результати якого презентуються щорічно у межах місячника циклової комісії підприємництва та торгівлі. Проводяться професійні конкурси з імітацією функцій майбутнього товарознавця-комерсанта, майстеркласи, презентації на професійну тематику, відкриті засідання гуртків та зустрічі з працівниками сфери торгівлі.
Для підготовки здобувачів освіти циклова комісія забезпечена спеціалізованими навчальними кабінетами, де проводиться викладання дисциплін професійної підготовки.
Кабінет товарознавства
Кабінет комерційної діяльності
Оновлення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів спонукає здобувачів фахової передвищої освіти до творчого та наполегливого навчання; використання на заняттях інтерактивних методів та мультимедійних засобів робить освітній процес цікавим, насиченим, сприяючи формуванню соціальних, творчих та професійних компетентностей майбутніх фахівців.
Циклова комісія технології і організації ресторанного господарства
Гостинність є одним із фундаментальних понять людської цивілізації, яка в наш час забезпечується такими видами економічної діяльності, як готельне і ресторанне господарство. Протягом віків воно пройшло складний шлях від місць для нічного відпочинку подорожуючих та організації їх харчування до створення потужних мереж готелів і ресторанів.
Ресторанне господарство створює умови для досягнення суспільних цілей розвитку туризму. У ресторанах зустрічаються та знайомляться люди з різних країн, тут створюється сприятливе оточення для взаєморозуміння, корисних, ділових контактів, розвитку громадського та культурного життя.
За останні роки в Україні набув широкого розвитку ресторанний бізнес. Зростає кількість приватних барів, кафе, ресторанів, інших підприємств харчування, готелів, а це потребує підготовки фахівців із спеціальностей “Харчові технології” та “Готельно – ресторанна справа”.
Діяльність викладачів циклової комісії технології і організації ресторанного господарства спрямована на створення такої системи формування знань, умінь і навичок, щоб здобувач освіти прагнув до активної пізнавальної діяльності, яка проявляється у самостійному пошуку засобів і способів не лише оволодіння професійними навичками, а й в умінні самостійно вирішувати всі виробничі завдання.
На сьогоднішній день сформувався творчий колектив висококваліфікованих викладачів, які постійно працюють над впровадженням методів активного навчання, систематично проводять аналіз змісту навчальних програм та вносять до них зміни, реалізовують міждисциплінарні зв’язки.
Велика увага викладачів надається індивідуальній роботі зі здобувачами освіти, зокрема вивченню та запровадженню досвіду роботи з обдарованою молоддю, що носить науково-пошуковий, дослідницький характер, а також розробляють та впроваджують різноманітні методи самостійної навчальної діяльності здобувачів освіти.
Викладацький колектив проводить цілеспрямовану підготовку по оволодінню професією, розвиває свідоме ставлення до майбутньої діяльності, виховує любов до обраного фаху, прагнення до самовдосконалення.
Основними завданнями роботи циклової комісії є:
- підвищувати професійний рівень викладачів шляхом застосування новітніх педагогічних технологій;
- впровадження в навчальний процес новітніх технологій навчання;
- розвивати здібності та зацікавленість здобувачів освіти у вивченні дисциплін професійного циклу; сприяти розвитку творчої активності здобувачів освіти;
- вдосконалювати систему самостійної підготовки здобувачів освіти.
Склад циклової комісії технології і організації ресторанного господарства, які забезпечують підготовку освітньо-професійного напрямку:
ПАРШИНА Олена Петрівна – голова циклової комісії, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії;
ЖИТКОВСЬКА Вікторія Вікторівна – викладач, спеціаліст першої категорії;
КОВАЛЕНКО Інна Олександрівна – викладач спеціаліст другої категорії;
РУБАН Катерина Валеріївна – викладач спеціаліст другої категорії;
ГЛАДКИХ Марія Олександрівна – майстер виробничого навчання.
“Харчові технології” та “Готельно – ресторанна справа”.
Матеріально-технічне забезпечення навчального процесу студентів спеціальностей “Харчові технології” та “Готельно – ресторанна справа”:
кабінет “Організації виробництва та обслуговування в закладах ресторанного господарства, основ підприємницької та управлінської діяльності”
кабінет “Технології приготування їжі”
Для формування творчої активності майбутнього молодшого фахового бакалавра, розвитку його професійно-пізнавальних інтересів, здібностей, вміння працювати в колективі має велике значення використання різних форм і методів навчання та виховання.
Наші випускники – це працівники харчових підприємств різної потужності та різних форм власності, керівники виробничих підрозділів, професіонали у сфері маркетингу, ефективної господарської діяльності, інтелектуальної власності та інноваційної діяльності, це професіонали з контролю за якістю харчових продуктів.