Підвищення кваліфікації
Підвищення кваліфікації та безперервний професійний розвиток педагогічних працівників забезпечується відповідно до чинного законодавства та Положення про підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Полтавському фаховому коледжі підприємництва і ресторанного бізнесу.
Кожен педагогічний працівник відповідно до Законів України "Про освіту", "Про фахову передвищу освіту", "Про повну загальну середню освіту" зобов’язаний щороку підвищувати кваліфікацію, що є необхідною умовою проходження ним атестації у порядку, визначеному законодавством.
Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики в галузі освіти та забезпечення якості освіти.
Основні завдання забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників:
- удосконалення раніше набутих чи набуття нових компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань з урахуванням вимог професійного стандарту;
- набуття досвіду виконання додаткових завдань та обов’язків у межах спеціальності, професії, займаної посади;
- формування та розвиток цифрової, управлінської, комунікаційної, медійної, інклюзивної, мовленнєвої компетентностей тощо.
Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами. Вони самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єкти надання освітніх послуг із підвищення кваліфікації.
Основними напрямами підвищення кваліфікації є:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій тощо);
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”;
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
- створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;
- мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційна-етична компетентність;
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями;
- розвиток управлінської компетентності (для директора коледжу, його заступника) тощо.
Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника коледжу не може бути менше, ніж 120 годин на п’ять років.
Результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження.
Результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, у яких відсутні ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитована освітня програма тощо, відповідно до Порядку визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників потребують визнання педагогічною радою коледжу.
Положення та нормативні документи
- Положення про підвищення кваліфікації педагогічних працівників
- Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників
2025
Орієнтовний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників
План підвищення кваліфікації педагогічних працівників
2024
Орієнтовний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників
План підвищення кваліфікації педагогічних працівників
Суб’єкти підвищення кваліфікації
Переглянути
Суб’єкт підвищення кваліфікації |
Форма підвищення кваліфікації |
Зарахування курсів |
Фінансування |
очна |
не потребують визнання |
кошти фізичних та/або юридичних осіб |
|
Міжгалузевий інститут підвищення кваліфікації та перепідготовки спеціалістів |
очна |
не потребують визнання |
кошти фізичних та/або юридичних осіб |
Полтавська академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського |
очна |
не потребують визнання |
кошти фізичних та/або юридичних осіб |
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
безкоштовно |
|
очна |
рішенням педагогічної ради |
безкоштовно, |
|
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
безкоштовно |
|
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
безкоштовно, |
|
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
безкоштовно, |
|
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
кошти фізичних та/або юридичних осіб |
|
очна |
рішенням педагогічної ради |
безкоштовно, |
|
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
кошти фізичних та/або юридичних осіб |
|
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
безкоштовно |
|
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
безкоштовно, |
|
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
кошти фізичних та/або юридичних осіб |
|
Освітня платформа AtomsHub |
дистанційна |
рішенням педагогічної ради |
кошти фізичних та/або юридичних осіб |